Thursday 14 February 2013

Hari Pertahanan Mutlak


Pada hari ini, sekolah saya telah menyambut Hari Pertahanan Mutlak. Awal lagi, naib pengetua telah memberi ucapan sempena Hari Pertahanan Mutlak. Dia juga telah berkata bahawa semua gerai di kanteen hanya ada bubur keledek pada waktu rehat. Kebanyakkan dari kawan-kawan saya tidak suka idea ini. Walaupun mereka tidak suka keledek, mereka tetap mengambil bubur itu kerana ia percuma. 


Apabila waktu rehat tiba, semua orang bergegas ke kanteen untuk mengambil bubur keledek itu. Bubur keledek dari gerai nombor enam amat sedap. Menurut kawan-kawan Cina saya, bubur dari gerai-gerai Cina tidak sedap. Mereka telah berkata bahawa bubur itu ada terlalu banyak air. Lagipun, mereka berkata bahawa bubur itu rasa hambar. 

Selain dari itu, sekolah saya telah mengadakan latihan kebakaran sebelum waktu rehat. Lonceng kecemasan telah berbunyi kira-kira pada pukul 8:20am. Ketika itu, kelas saya sedang mengadakan kelas Bahasa Inggeris. Cikgu saya pun menyuruh kami beratur di luar kelas. Selepas beratur, kami sekelas ke dewan. Apabila semua orang telah tiba di dewan, guru disiplin, Mr Singh, telah bercakap tentang latihan kebakaran ini dan mengapa ia dilakukan. Pada kira-kira 8:45am, seluruh sekolah boleh kembali ke kelas mereka masing-masing. 





No comments:

Post a Comment